Kære nabo!

Skal vi fortsat have en frivilligt drevet bestyrelse? Eller skal vi til at betale os fra det?

Nu er der snart Generalforsamling (den 24. marts 2015), og vi har de senere år desværre haft svært ved at finde nye bestyrelsesmedlemmer.

Vi synes, det er vigtigt, at vi løfter opgaverne i fællesskab, og inden for ejerforeningens rammer. Dét giver bedst mulig plads til, at vi alle sammen får indflydelse på, hvordan tingene bliver gjort.

En ekstern, professionel bestyrelse er desværre alternativet, hvis vi ikke får valgt en ny bestyrelse til Generalforsamlingen 2015. Og det bliver desværre meget dyrt for hver enkelt af os.

 

Derfor efterlyser vi nye kollegaer til bestyrelsen.

Vi ved godt, at det ikke lyder som verdens mest sexede arbejde, men her er nogle af årsagerne til, at du skal være med:

Vi har i den nuværende bestyrelse arbejdet for at gøre arbejdet nemmere og mere overskueligt, end det har været før. Det betyder, at det er nemmere at træde ind i bestyrelsen og at påtage sig en opgave.

Vi har organiseret arbejdet sådan, at vi arbejder sammen i par om hvert ansvarsområde. Dermed skal man ikke være over det hele, og man har én at læne sig opad. Plus, det giver fleksibilitet og vi viser hensyn til den enkelte.

Derudover har vi fået skabt nogle gode rammer om bestyrelsesarbejdet. Vi har et fint indrettet bestyrelseslokale med nyt IT-udstyr, herunder printer, trådløst internet og computer.

Vi mødes hver anden måned, hvor vi spiser sammen og drøfter løbende sager, hvad angår drift og vedligeholdelse af vores bygning og gård. Hver af os er involveret i ét eller to ansvarsområder, fx planlægning af arbejdsweekend, forsikringer, beboerinformation, og IT/hjemmeside.

Men der er selvfølgelig plads til nye ideer! ☺

Skriv, hvis du vil høre mere – på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.